Making public schools multilingual….

Παιδιά πήρα το Σάββατο την εφημερίδα «Athens News» και με έπληξη μεγάλη στην δεύτερη σελίδα της εν λόγω εφημερίδας βρέθηκα να διαβάζω και πραγματικά να μην πιστεύω σ’αυτά που διαβάζω…..

Απολαύστε κι εσείς…μερικά αποσπάσματα…!

The education ministry is currently hammering out a multimillion-euro programme to promote the integration of increasingly high numbers of immigrant children in public schools.

If all goes according to plan, some million euros in European Union funds will be invested for the creation of new programmes this September that are aimed at teaching immigrant children their mother language and teaching Greek to their parents.

The government’s intention to promote bilingualism in public schools was announced by Education Minister Anna Diamantopoulou during a conference on immigration in Athens last week.

«The idea is that we will introduce the mother language in a project we are now submitting to the EU for funding,» Thalia Dragona, the education ministry’s special secretary for intercultural education, told the Athens News.

» We are proposing after-school lessons,» she adds. «We are not yet at the stage of introducing bilingual schools like the ones in Canada or Australia. There is really no tradition or bilingual schools in Europe.»

Policy initiatives-aimed at turning the mother tongue of immigrant pupils into a sort of bridge between cultures- are expected be implemented in September in schools with an immigrant student body of 20 percent or more, Dragona said»

Ελπίζω να σας γράψω και το υπόλοιπο προσεχώς………………..

25 σκέψεις σχετικά με το “Making public schools multilingual….

  1. Την στιγμή που τείνουν να καταργηθούν τα αρχαία ελληνικά εισάγουμε κι άλλες γλώσσες για την μόρφωση των ξένων…και πραγματικά τους σέβομαι και τους εκτιμώ αλλά ο καθένας μπορεί να φτιάξει το δικό του σχολείο όπου μπορούν τα παιδιά του να μάθουν την γλώσσα της χώρας απ’όπου προέρχονται…κι όχι το δημόσιο ελληνικό σχολείο να γίνει ουσιαστικά σχολείο που μόνο ελληνόπουλα δεν θα φοιτούν.
    Κι η συζήτηση για τα ιδιωτικά σχολεία καθόλου άστοχη δεν θα ήταν σ’αυτό το σημείο…

    Μου αρέσει!

  2. Charik την ίδια απορία έχω κι εγώ;!η μήπως το άρθρο προσπαθούσε να προωθήσει το multilinguism?(ελπίζω να το γράφω σωστά!!)

    Nα μιλήσω ως (μέλλουσα) εκπαιδευτικός; (ελπίζω να κατάλαβα το άρθρο γιατί τα αγγλικά μου θέλουν ξεσκόνισμα, ξε-αράχνιασμα κλπ κλπ!!)
    Σίγουρα δεν πρέπει να στερούμε από τα αλλοδαπά παιδιά την μητρική τους γλώσσα.. Όπως και σε άλλες χώρες π.χ. στην Αγγλία και στη Γερμανία, υπάρχουν σχολεία για τα παιδιά των μειονοτήτων, π.χ. των Ελλήνων, όπου μαθαίνουν τη γλώσσα, την ιστορία, τηρούν έθιμα, παραδόσεις και εθνικές εορτές, (δεν είμαι σίγουρη πόσες ώρες παρακολουθούν μαθήματα εκεί τα παιδιά. νομίζω ότι είναι κάποιες μέρες την εβδομάδα ενώ παράλληλα πάνε και στο στο σχολείο της εκεί χώρας), έτσι θα μπορούσε να γίνει κι εδώ. Είναι δικαίωμά τους να ζητήσουν τη δημιουργία σχολείων για να διδάσκουν στα παιδιά τους τη γλώσσα τους (εδώ βέβαια τίθεται και το θέμα της νόμιμης η μη παραμονής των μεταναστών στη χώρα μας…).
    Σκεφτείτε όμως το ενδεχόμενο που προτείνει η κ. Δράγωνα, στον ίδιο χώρο και μιας και δε θέλουμε να είμαστε….φανατικοί κι εθνικιστές θα τεθεί το ερώτημα: μήπως μετά θα πρέπει να υποστείλουμε την Ελληνική σημαία; Ε!γιατί είναι κρίμα τα ξένα τα παιδάκια να μη βλέπουν τη δικιά τους υψωμένη στο σχολείο που διδάσκονται τη γλώσσα ΤΟΥΣ! ε! μετά θα έρθει και ένα πιο εύκολο πάτημα και για τα Θρησκευτικά…και θα τεθεί ακόμα ένα ερώτημα: μήπως να μην έχουμε και εικόνες στα σχολεία(σε όσα υπάρχουν ακόμα), για να μην προσβάλλουμε τη θρησκεία τους; μήπως να καταργήσουμε και της εθνικές εορτές για να μην γεμίζουμε το σχολείο τους με ξένα προς αυτούς σύμβολα;
    Σίγουρα δεν πρέπει να τους στερούμε την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας. όπως και σίγουρα θα ήταν καλό να υπάρχουν τάξεις ένταξης των παιδιών στα τμήματα μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, γιατί είναι τρομερά δύσκολο για τον εκπαιδευτικό να έχει να λειτουργήσει με μία ολόκληρη τάξη και ένα, στην καλύτερη περίπτωση, παιδί από άλλη χώρα, που δεν καταλαβαίνει τη γλώσσα… Αλλά μην τα ισοπεδώσουμε και όλα… γιατί προς τα εκεί πάμε!

    α!και για να συμπληρώσω και τη mh8os..λες και μάθαμε τα Ελληνικά στην εντέλεια και μας λείπει κάτι νέο! Ενα galop να γίνει για το τι γιορτάζουμε σε λίγες μέρες (25 Μαρτίου) θα γελάσει και το ποικιλόχρωμον ερήφιο (για κλάματα είμαστε βέβαια)! ευχαριστούμε που το ανάρτησες!

    Μου αρέσει!

  3. αυτές τις γλώσσες τις μαθαίναμε σαν μία δεύτερη γλώσσα γιατί όσοι ερχόντουσταν πριν καμία 20 χρόνια στην ελλάδα απο άλλες χώρες δεν βρίσκανε ούτε ξενοδόχο να μιλά αγγλικά. Άλλο να μαθαίνεις μία δεύτερη γλώσσα και άλλο να μαθαίνεις την μυτρική σου!

    Μου αρέσει!

    1. Προσωπικά δε μαθαίνω ξένες γλώσσες για να εξυπηρετώ τους τουρίστες, αλλά δε θα κολλήσουμε εκεί. Μην μπερδεύεσαι όλοι θέλουμε και είμαστε υποχρεωμένοι να γνωρίζουμε πρώτα και πολύ καλά τη μΗτρική μας γλώσσα και μετά οποιαδήποτε άλλη. Δε λέει όμως κάτι αντίθετο το άρθρο.

      Μου αρέσει!

  4. Ναι, αλλά ΠΟΥ τη μαθαίνουμε τη μητρική μας;Στο σχολείο της χώρας μας. Και οι ελληνες μετανάστες σε δικά τους ελληνικά σχολεία.

    Όπως λέει και η ίδια η Δραγωνα, αυτό είναι μια κατάσταση η οποία δεν έχει εφαρμοστεί στην Ευρώπη. Δηλαδή, εμείς που έχουμε τις δυνατότητες, ως προηγμένοι και open minded, δε μπορούμε να διαθέσουμε χρήματα για να έχει φύλαξη το σχολείο στα άνω Πιτσά Κορινθίας, γιατί είναι μόνο 3 παιδιά, αλλά έχουμε λεφτά για να φτειάξουμε (μέσα στα δικά μας σχολεία και όχι στα πολυ-πολιτισμικά ή στα μειονοτικά) φροντιστήρια εκμάθησης της μητρικής τους γλώσσας.

    Αντίθετα, να θυμήσω ότι υπάρχουν έλληνες εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι στο εξωτερικό, τους οποίος στέλνει και -νομιζω- πληρώνει το ελληνικό κράτος, για τα ελληνοπουλα της ομογένειας.

    Επομένως, δεν είναι το πρόβλημα το αν θα τη μάθουν τη μητρική τους γλώσσα (και βέβαια να τη μάθουν!!), αλλά που την μαθαίνουν και αν οι δικοί μας παραβλέπουν ανάγκες της ελληνικής παιδείας.

    Μου αρέσει!

  5. Συμφωνώ αλλά εδώ περνάμε μία κρίση!
    Μαθαίνουμε στους αλλοδαπούς την μητρική τους γλώσσα! μετά τους βαφτίζουμε έλληνες και μετά τους λέμε ότι δεν υπάρχουν έλληνες!
    Κάπως έτσι το βλέπω με τα απλά μάτια μου! Μπορεί να είνα κάτι ποιο σύνθετο αλλά εγά αυτό κατάλαβα!

    Μου αρέσει!

  6. Το πρόγραμμα είναι κοινοτικό σύμφωνα με το άρθρο, επομένως οι χώρες που υιοθετούν τα προγράμματα αυτά, παίρνουν τα λεφτά από το κοινοτικό ταμείο. Βέβαια δεν είναι η Νο 1 προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας.

    Από την άλλη δεν καταλαβαίνω γιατί το Ελληνικό σχολείο ΔΕΝ μπορεί να διδάσκει σε αλλοεθνείς τη γλώσσα τους σε έξτρα ώρες, μετά το κανονικό μάθημα. Ας μου το εξηγήσει κάποιος αυτό. Στο κάτω κάτω είναι προς τιμήν της Ελλάδας που διαθέτει λεφτά για να διδάσκονται τα ελληνόπουλα που βρίσκονται σε ξένες χώρες, τη γλώσσα μας (και επιβεβαιώνω ότι το κάνει και με μεγάλο κόστος), κάτι που προφανώς δε μπορεί και δεν κάνει το Μπαγκλαντές και η Αλγερία στη χώρα μας.

    Κανείς δεν είπε ότι δεν υπάρχουν Έλληνες ή ότι θα βαφτίζεται Έλληνας όποιος περνάει τα σύνορα.

    Προσωπικά χωρίς να ξέρω λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο θέμα του »δίγλωσσου σχολείου»,το να μάθουν τη γλώσσα τους εκτός από δικαίωμα, το βλέπω σαν ευκαιρία για παιδιά μεταναστών να επαναπατριστούν (εφόσον το επιθυμούν) όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.

    Μου αρέσει!

  7. Δεν είμαι ενάντια σε αυτούς τους ανθρώπους και αναγνωρίζω τα δικαιώματα τους. και όπως ανέφερα πιστεύω πως είναι δικαίωμά τους να διδάσκονται τη γλώσσα τους, τα έθιμα και την ιστορία τους. Αν η ένταξη γίνει στα Ελληνικά σχολεία, γνωρίζοντας όμως τα παιδιά ότι φοιτούν στα Ελληνικά σχολεία και άρα να σεβαστούν τα σύμβολα μας όλα μια χαρά.αν απαιτήσουν όμως και την υποστολή τους ή την ανάρτηση των δικών τους εκεί τι γίνεται αυτό προσπάθησα να πω(ίσως λίγο άστοχα) στην παραπάνω….έκθεση!γι αυτό και υποστήριξα ότι καλύτερα θα ήταν η μέριμνα για δημιουργία νέων σχολείων.

    Μου αρέσει!

  8. Εγώ συμφωνώ με τον Ελύτη και θέλω να πω μπράβο στα παιδιά που έχουν διαφορετική άποψη, οποιαδήποτε κι αν είναι αυτή, και την εκφράζουν σε κάθε ευκαιρία.

    Επίσης με την ευκαιρία ζητώ να με συγχωρέσουν όσα παιδιά προσβάλονται ή θεωρούν απότομη την τοποθέτησή μου. Δεν είχε τέτοια πρόθεση.

    Μου αρέσει!

  9. Παιδιά να σας πω συμφωνώ και με το να έχουμε συμπόνοια απέναντι στους ξένους και να τους σεβόμαστε και να τους βοηθούμε. Αλλά επίσης θεωρώ ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί απέναντι στις ελευθερίες και στα δικαιώματα που τους παρέχουμε. Εάν οι ίδιοι οι γονείς δεν φροντίζουν να μάθουν τα παιδιά τους την γλώσσα της πατρίδος τους τότε θα πρέπει να φροντίσουμε εμείς ε?
    Δεν ξέρω πού αρχίζουν και πού τελειώνουν τα όρια της ελευθερίας…για το μόνο που ανησυχώ είναι για την απώλεια της ελληνικότητάς μας. Προφανώς δεν είμαι αυτή που θα την διαφυλάξω…

    Όμως δεν μπορώ να μην επηρεαστώ, να μην εκνευριστώ και να μην είμαι προκατειλημένη απέναντι στην υπουργό παιδείας και στην γραμματέα της. Κάθε της κίνηση είναι αλλοίωση για την παιδεία..αλλά σίγουρα πληρώνονται καλά κι’αυτές..

    Μου αρέσει!

  10. xm mh8os!

    Πραγματικά αυτό που με εξοργίζει είναι όταν δεν υπάρχει σεβασμός απο κάποια μειονώτητα αλλοδαπών που δεν σέβοντε την χώρα και τους ανθρώπους που τους φυλοξενούν!

    Μου αρέσει!

  11. εργάζομαι στην Ομόνοια, καμία πολιτική μεταναστευτική! Μα καμία!
    Απλά μερικές φορές όταν βλέπεις μία τέτοια παντελή έλιψη του κράτους αναρροτιέσαι τι μπορεί να κρύβει κάποια τέτοια κίνηση!
    Και σίγουρα δεν μπορεί κάποιος να έχει εμπειστοσύνη στην υπουργό παιδίας και την παρέα της!

    Μου αρέσει!

  12. Ρε συ mh8os, ένα έθνος που μιλάει την ίδια γλώσσα 3000+ χρόνια, έχει μία και την ίδια θρησκεία 1800 χρόνια, με 400 χρόνια τουρκοκρατία,διακυβέρνηση από ξένες δυνάμεις, πολέμους, εμφυλίους και φτώχια μπορεί να κινδυνεύει από τη μετανάστευση των τελευταίων 20 ετών?
    Η ελληνικότητά δε χάνεται όσο υπάρχουν τα στοιχεία που ενώνουν τους Έλληνες, γλώσσα, ιστορία θρησκεία, ήθη και έθιμα.

    Και να πω και κάτι άλλο. Δε μπορώ να φανταστώ ελεύθερους ανθρώπους σε όλα τα επίπεδα, να στερούν ή μοιράζουν ελευθερίες στους συνανθρώπους τους. Είναι άλλο το δικαίωμα και άλλο η ελευθερία.

    Μου αρέσει!

  13. Απλώς είσαι στην Ελλάδα γι’αυτό θεωρείς ότι δεν μπορούνται να σου στερούνται οι ελευθερίες. Αν όμως κοιτάξεις πώς συμπεριφέρονται οι άλλοι λαοί στους ξένους. Τί ρατσισμό αποπνέει κάθε βλέμμα και κάθε κίνηση. Αν νιώσεις το ότι πρέπει κάθε μέρα θα πρέπει να αποδεικνυεις στους γύρω σου ότι είσαι καλός κι ότι αξίζεις για την δουλειά που είσαι για την θέση που έχεις τότε θα αντιληφθείς τί σημαίνει ελευθερία. Όταν θα πρέπει να προσαρμοστείς στις απαιτήσεις του κράτους που θα είσαι. Όταν θα σεβαστείς τους νόμους του εκεί θ’αναρωτηθείς πού αρχίζει η ελευθερία μου? Γιατί εμείς εδώ ψάχνουμε να βρούμε το πού τελειώνει…

    Γιατί όπως λέει κι ο Κάλβος θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία…αν βρεις τα χαρακτηριστικά αυτά σήμερα, τότε ναι, οι ελεύθεροι άνθρωποι δεν στερούν την ελευθερία γιατί απλώς δεν την φοβούνται αλλά οι ελευθεριάζοντες όχι μόνο την στερούν…αλλά και την καταπατούν, την καταργούν κι στο τέλος υπερισχύουν με το προκάλυμμα της δημοκρατίας.

    Κανέναν λαό μέχρι τώρα δεν έχω συναντήσει, εκτός από τον δικό μας, που να αποστρέφεται τόσο πολύ ό,τι εθνικό έχει. από την γλώσσα μέχρι την θρησκεία την σημαία, την οικογένεια, τις αξίες,το νόμισμα, την μουσική , την ιστορία τα πάντα. Όλοι τα διαφυλάττουν αυτά. Εντάξει δεν θέλω να καταλήξω στην κλασική συζήτηση περί ξενολατρίας και απόρριψης της Ελλάδας όμως είναι αυτή η πραγματικότητα κι είμαι ανοιχτή στον αντίλογό σου Τάσο!

    Μου αρέσει!

    1. Γι’αυτό μίλησα για ελεύθερους ανθρώπους, δείχνοντας τα ελεύθερα μυαλά, όχι κράτη ή πολιτεύματα. Αλλά και η ελευθερία έχει περιορισμούς και τους ξέρουμε όλοι μας.

      Όταν ξέρω σε τι πιστεύω, δεν επιβάλλομαι να πιστέψεις το ίδιο, επιδιώκω και ενθαρρύνω τον πλουραλισμό και την αντίθετη άποψη, επειδή αυτός είναι ο δικός μου πλούτος. Μόνο όταν έχω ανασφάλεια με τις σκέψεις μου ανησυχώ.

      π.χ. αν δεν πιστεύω στην οικογένεια είμαι ελεύθερος να το πράττω, χωρίς όμως να καταστρατηγώ τη δική σου πίστη σ’ αυτήν. Και θα βρούμε άλλα σημαντικά κοινά στα οποία μπορούμε να χτίσουμε την κοινωνία μας.

      Μου αρέσει!

      1. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια άλλη βάση να χτίσεις μια κοινωνία εκτός από την οικογένεια…λόγω προβληματικών οικογενειών η κατάληξη είναι αυτή…
        Αλλά εντάξει το ανέφερες ως παράδειγμα οπότε δεν το αναλύω περαιτέρω!

        Όσον αφορά τα «πιστεύω», «δεν πιστεύω» των άλλων και των δικών μου…
        ισχύουν τα κλασικα αν σεβεσαι τον εαυτο σου θα σε σεβαστουν κι άλλοι…κι ότι μπλα μπλα μπλα…
        ΑΛΛΑ, όσο κι αν σέβομαι εγώ τον καθηγητή μου ο άλλος του αντιμιλάει, όσο κι αν σέβομαι την σχολή μου ο άλλος την καίει, όσο κι αν σέβομαι την πολιτεία αυτή με κλέβει, όσο κι αν σέβομαι την εκκλησία ο άλλος την βρίζει….περί χαμένου σεβασμού ίσως ο λόγος…;;;;περί έλλειψης πιστεύω ο λόγος? περί απουσίας κάθε ιδανικού, κάθε αρχής, κάθε ιδέας? έγινε το τίποτε ιδεολογία κι όλοι έγιναν επαναστάτες αυτού του τίποτα…της κρυγής χωρίς νόημα…κι ας είναι για εσέ ο πλουραλισμός πλούτος….

        Τέλος πάντων, οι καταστροφολογικές μου προβλέψεις πρέπει να περιοριστούν γιατί μάλλον θόρυβος γίνεται… 🙂

        Επίσης όμως για κλείσω, αυτό το¨:» επιδιώκω και ενθαρρύνω τον πλουραλισμό και την αντίθετη άποψη, επειδή αυτός είναι ο δικός μου πλούτος» συνήθως μόνο αντίθετες απόψεις ακούγονται χωρίς αντιπροτάσεις-λύσεις.. κι επίσης η αντίδραση δεν είναι πάντα γόνιμη..ειδικά όταν κρίνεσαι να πάρεις αποφάσεις. και δεν αναφέρομαι για σένα τώρα.
        Εν όσων γνωρίζεις επίσης, ο πλουραρισμός και ο διάλογος είναι γόνιμος μόνο όταν συνδυάζεται με την αντίστοιχη παιδεία και γνώση των συμμετεχόντων γιατί αλλιώς…πάλι θόρυβος γίνεται…και τον κρυμμένο θησαυρό-πλούτο εναγωνίως θα συνεχίσουμε να ψάχνουμε..

        Μου αρέσει!

      2. και η έλλειψη σεβασμού από κάποιους σου δίνει το δικαίωμα σαν πολίτης να στερείς ελευθερίες? Συμφωνώ πάντως ότι πλατιάζει η συζήτηση και δεν είναι πλέον εποικοδομητική.

        Τέλος μιας και πιάσαμε τα αποφθεύγματα…
        »Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όλα όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω – ακόμα και με το τίμημα της ζωής μου – το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες αυτά που πρεσβεύεις.» Βολταίρος

        Μου αρέσει!

      3. μωρέ κι εγώ συμφωνώ με τις θεωρίες κι όλα και με τα αποφθεύγματα…αλλά σε μια ιδανική κοινωνία όλα αυτά έχουν μια εφαρμογή! ή τουλάχιστον είναι ωραία για να φιλοσοφείς την ζωή!!!!! Βασικά ξέρεις αυτή η συζήτηση ενώ θέλει μία ώρα ζωντανά γραπτώς θέλει 100!!! Σε χαιρετώ!

        Μου αρέσει!

  14. Όπως είπες! Όσο υπάρχουν τα στοιχεία που ενώνουν τους Έλληνες… και αναφέρεσαι σε γλώσσα, ιστορία, θρησκεία, ήθη και έθιμα… ‘ετσι όπως τα κοιτάζω κανένα απο αυτά τα 5 δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή που να μην θεωρείται παρωχημένο και οπισθοδρομικό αυτή τη στιγμή. Ενώ για τα 2 πρώτα εντοπίζω συνεχή επίθεση απο «κάποιους».

    Εμένα όμως αλλού είναι το θέμα μου ότι ναι μεν αγανακτούμε αλλά απ εκεί και πέρα λίγα είμαστε πρόθυμοι να πράξουμε ώστε να αλλάξει κάτι… έχω δίκιο;
    αυτό το βλέπω συχνά όταν κυρίως προσπαθείς να ζητήσεις βοήθεια για να κάνεις κάτι το οποίο θα είναι σαν μια μικρή απάντηση, τότε ξαφνικά κανείς δεν έχει χρόνο για τίποτα.
    Τι σημαίνει δεν έχω χρόνο; απλώς ότι οι προτεραιότητες μου είναι άλλες… ε; πιό ωραίο και ίσως και πιο βοηθητικό θα ήταν αν μπορούσα λίγο να σταματήσω τη φωνή και την κλάψα και να κάνω κάτι…
    ε δεν τι λέω σε κανένα ούτε πετάω υπονοούμενα για κάποιον. Εγώ πρώτος είναι που αποφεύγω να κάτσω κάτω και να ασχοληθώ με κάτι!

    Μου αρέσει!

  15. Απόσπασμα από παραπάνω ποστ της mh8os:

    «Απλώς είσαι στην Ελλάδα γι’αυτό θεωρείς ότι δεν μπορούνται να σου στερούνται οι ελευθερίες. Αν όμως κοιτάξεις πώς συμπεριφέρονται οι άλλοι λαοί στους ξένους. Τί ρατσισμό αποπνέει κάθε βλέμμα και κάθε κίνηση.

    …Αν νιώσεις το ότι πρέπει κάθε μέρα θα πρέπει να αποδεικνυεις στους γύρω σου ότι είσαι καλός κι ότι αξίζεις για την δουλειά που είσαι για την θέση που έχεις τότε θα αντιληφθείς τί σημαίνει ελευθερία…

    Όταν θα πρέπει να προσαρμοστείς στις απαιτήσεις του κράτους που θα είσαι. Όταν θα σεβαστείς τους νόμους του εκεί θ’αναρωτηθείς πού αρχίζει η ελευθερία μου? Γιατί εμείς εδώ ψάχνουμε να βρούμε το πού τελειώνει…»

    Έχει δίκιο εδώ, ισχύει αυτό έξω, χωρίς να σημαίνει επειδή κάνουν έτσι πρέπει εμείς να τους μοιάσουμε. Απλά να έχουμε μια αντίληψη, του τί συμβαίνει με τις χώρες που θέλουμε -καλώς ή κακώς; – να συγκρινόμαστε.

    Μου αρέσει!

Σχολιασε και εσυ...