Το δικό μας ΟΧΙ

Καταιγισμός πληροφοριών τον τελευταίο καιρό. Πολλά τα θέματα που προκύπτουν. Ο κόσμος αλλάζει. Το Σάββατο επισκεφθήκαμε το πολεμικό μουσείο όσοι μπορέσαμε. Κάποιος φίλος που άφησε τη ζωή της Αθήνας προτιμώντας αυτή της επαρχίας βρέθηκε κοντά μας. Παρατήρησε κάτι που μ’ άρεσε, οι πόλεμοι γίνονται για να κινείται το εμπόριο των όπλων. Γίνονται και γι’ αυτό σίγουρα, μια αγορά βρίσκεται πίσω από κάθε πόλεμο. Κι εμείς πήγαμε να θαυμάσουμε τα όπλα! Σπαθιά, τυφέκια, κανόνια…

Οι παππούδες μας έδωσαν μάχες σε εκείνον τον πόλεμο. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να βρεθούμε σε μια μνήμη των γεγονότων τις μέρες αυτές. Γιορτάσαμε και τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης αλλά για ‘μένα όχι ηρωικά! Γιατί; διότι αν μάθατε την ημέρα του Αγίου Δημητρίου έπρεπε να έχεις πρόσκληση για να πας στο ναό του Αγ. Δημητρίου αλλιώς δεν έμπαινες και αυτό γιατί τη μέρα αυτή εκκλησιάστηκαν οι επίσημοι. Δώσε και χειροκρότημα στον Πρωθυπουργό με έναυσμα του Ανθίμου για την επαναλειτουργία του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης. Χειροκροτήστε! γιατί; για το αυτονόητο να του πούμε μπράβο που έκανε καλά τη δουλειά του δηλαδή.

Δίκαια λοιπόν, πολύ δίκαια οι άρχοντες της Εκκλησίας έχουν ταυτιστεί με μια κοσμική εξουσία που τα ΄χει πλακάκια με τους πολιτικούς για την καθοδήγηση του λαού. Κρίμα…Και μετά τα βάζουν με έργα που προσβάλουν τάχα τον Χριστό και τους μαθητές του. Οι ίδιοι ποτέ! Δικαιούνται να αρθρώσουν λόγο όσοι δεν έχουν μπλεχτεί σε τέτοια γρανάζια και όσοι δεν προσβάλουν πρώτα πρώτα με το δικό τους παράδειγμα και τη στάση τους τον θεό τους.

Και τώρα στα καθ ημάς. Φεισμπουκάκια του γλυκού νερού μαζί κι εγώ μέσα κάνουμε επανάσταση με τα likes στο fb. Μόνο που λησμονήσαμε πως όταν το ρεύμα κοπεί χάνονται όλα αυτά τα παραμύθια. Καλά και άγια αλλά δεν μπορείς να καμαρώνεις για τη σελίδα που έφτιαξες ενάντια στις τετράγωνες τυρόπιτες του κυλικείου…Έτσι εορτάσαμε και φέτο το ΟΧΙ μέσα στο fb. Θέλω να δω πως θα γιορτάζουμε έπειτα από χρόνια τούτη εδώ την κατοχή που βιώνει η γενιά μας. Λόγια, λόγοι, πανηγυρικοί για κάποιους προγόνους ήρωες που έδωσαν το αίμα τους. Σε λίγα χρόνια θα λένε για κάποιους προγόνους που έδωσαν τα λεφτά τους για να ζούμε εμείς σήμερα άνετα! Και έρχεται στο μυαλό μου μια εικόνα της γενικής επιστράτευσης και της αντιμετώπισης του εχθρού. Δεν θέλω να το σκέφτομαι.

Αλλά κάθε μέρα έχουμε επιστράτευση όλοι μας να κάνουμε σωστά αυτό που κάνουμε. Από το να μην πετάμε το σκουπιδάκι στο δρόμο έτσι ανέμελα μέχρι να εξυπηρετήσουμε σωστά τον άλλο που έρχεται στην αρμόδια θέση που έχουμε. Γιατί στην τελική ο λαός πληρώνει το μπάχαλο του τίποτα δεν δουλεύει επειδή διαμαρτυρόμαστε. Ωραία διαμαρτυρία…Μαρτύριο για το λαό πάλι. Και ωραία θα μου πεις εσύ φίλε τι κάνεις έτσι που τα γράφεις από τον καναπέ σου; τα λέω για μένα πρώτα και στα αλήθεια δεν απαιτώ από κανέναν τίποτα παρα μόνο να κάνει τη δουλειά του σωστά. Κι εγώ αυτό προσπαθώ.

Όπου βρίσκεσαι βρες τρόπο να πεις ΟΧΙ στη συνήθεια, ύψωσε ανάστημα σε όσα μέσα σου λένε δεν βαριέσαι όσα πάνε κι όσα έρθουν δεν θα σώσω εγώ την κατάσταση…Κάποτε ειπώθηκε το ΟΧΙ. Σήμερα απαιτούμε από όλους τους άλλους να λένε ΟΧΙ και είμαστε αυστηροί κριτές αλλά όταν έρχεται η ώρα μας δεν αντέχουμε να δούμε την αλήθεια μας. Να πούμε κι εμείς ΟΧΙ στο χώρο μας και πρώτα από όλα στον κακό εαυτό μας που κάνει δυσκολότερη τη ζωή μας. Όχι στην γκρίνια, όχι στην αδιαφορία. Οι φράχτες να κάνουν φτερά…

6 σκέψεις σχετικά με το “Το δικό μας ΟΧΙ

  1. Δε μπορώ να καταλάβω ακριβώς τι θέλει να πει το άρθρο.

    Και το σημείο που στα καλά καθούμενα τα χώνει στην Εκκλησία το βρίσκω εντελώς αδικαιολόγητο.

    «Κινηματογραφικά εργα που προσβάλουν ΤΑΧΑ το Χριστό»; Γιατί τάχα;

    Και «οι άρχοντες της Εκκλησίας είναι αυτοί που προσβάλλουν το Χριστό και τα χουν πλακάκια με τους πολιτικούς για να καθοδηγούν το λαό» επείδη σύμφωνα με το κείμενο ηθελε πρόσκληση για να μπεις στην Εκκλησία μια μέρα που μαζεύτηκαν οι επίσημοι;
    Αυτό το περιστατικό είναι αρκετό για το συγγραφέα για να δικαιολογήσει μια τόσο βαριά κατηγορία;

    Κατηγορεί επίσης τις διαμαρτυρίες ότι είναι μαρτύριο για το λαό. Οπότε καταδικάζει στο έτσι και όλες τις κινητοποιήσεις που γίνονται.

    Το κείμενο καταλήγει λέγοντας ότι θα έπρεπε να κρίνουμε τον εαυτό μας αντί για τους άλλους. Αν και συμφωνώ σε αυτό, με ολες τις καταδίκες σε αυτό το κείμενο ενάντια τους θεσμούς μας, την Εκκλησία, τη σταση και τους τρόπους αντίδρασης των υπολοίπων, προσωπικά δε νιώθω ότι ο συγγραφέας εξέφρασε εδώ τέτοια στάση.

    Μου αρέσει!

  2. Νομίζω η πρώτη πρόταση «Καταιγισμός πληροφοριών τον τελευταίο καιρό. Πολλά τα θέματα που προκύπτουν. Ο κόσμος αλλάζει» θα μπορούσε να δώσει ένα στίγμα για το τι θέλει να πει το κείμενο.

    Γιατί ο Χριστός «προσβάλλεται» περισσότερο μόνο όταν τον κατηγορούν για ομοφυλόφιλο και όχι όταν οι ίδιοι εκπρόσωποί του και το πλήρωμα με τις ενέργειές τους τον ακυρώνουν; είναι δυνατόν ποτέ στην εκκλησία να θες πρόσκληση για να μπεις; αυτό κι αν είναι αδικαιολόγητο! γιατί να μείνει ο λαός απ’ έξω;;; γιατί; για να μην λιντζάρουν τους επισήμους; από ποιόν ζει η εκκλησία από τους επισήμους ή από το λαό. Και τον πετάς έξω;;; γιατί; το γεγονός είναι υπεραρκετό και πολύ σημαντικό, εκεί έγκειται το προσωπικό ΟΧΙ των ανδρών που κατέχουν διοικητική θέση στην εκκλησία. πρόσκληση θέλεις σε άλλους χώρους για να μπεις, πάντως όχι στην εκκλησία. δεν νομίζω ότι έχει διάθεση κατάκρισης το κείμενο αλλά έντονο προβληματισμό για την αλήθεια.

    Όσο για το μαρτύριο του λαού να αναφέρω κάτι, όλοι ξεσηκώνονται γιατί;;;μονάχα για τα λεφτά!!! ποτέ δεν είδα κανέναν να διαμαρτύρεται για την παιδοφιλία, για την ρύπανση, για…για…για την κόλαση που ζει ο άνθρωπος στις μεγαλουπόλεις. Δεν είπα ότι κάνει άσχημα ο λαός που διαμαρτύρεται για τα δικαιώματά του. Έχουμε ως πολίτες και υποχρεώσεις όμως. Χρόνια τώρα δεν βλέπεις πως δεν γίνεται τίποτα με τις πορείες;;; κανενός δεν ιδρώνει το αυτί. Εσύ λαέ πολιτισμένε βρες άλλους τρόπους διαμαρτυρίας.

    Γιατί υποστηρίζω ακράδαντα πως ο λαός πάλι την πληρώνει τη νύφη. Και θα σου πως το εξής περιστατικό. Έχω κλείσει πριν ένα μήνα ραντεβού με οφθαλμίατρο στο ικα πάω και ο «γιατρός» με ύφος έτσι τα ‘χω γραμμένα όλα αφού δεν πληρώνομαι μου λέει: δεν ξέρεις ότι έχει στάση εργασίας σήμερα; όχι απαντώ έχω κλείσει ένα μήνα ραντεβού και αν μπορείτε παρακαλώ να με εξετάσετε. Δεν κατάλαβες τι σου είπα αλλά δεν πειράζει. απαντά.θέλω αυτό κι αυτό…δεν έχω μηχανήματα εδώ, έλα να σου γράψω κάτι και είσαι έτοιμος. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ!!! ποιός την πληρώνει και τι φταίω εγώ και ο κάθε εγώ σε όλες τις υπηρεσίες που τα έχουν βροντήξει και πάνε στον αυτόματο, γιατί υπάρχουν πολλοί για να τα λέμε σωστά που εργάζοναται υποδειγματικά. Για μένα αγαπητέ πρέπει επιτέλους να βρεθούν πιο αποτελεσματικοί τρόποι διαμαρτυρίας για να μην μαρτυρά ο λαός. Ναι για μένα είναι άσκοπες αρκετές κινητοποιήσεις και θα σου πω κι ένα παράδειγμα για τις καταλήψεις στα σχολεία. Τις περισσότερες φορές είναι της πλάκας έτσι και οι μαθητές γίνονται υποχείρια συμφερόντων του συστήματος και δεν μορφώνονται. Κάνε διαμαρτυρία ζητώντας περισσότερη παιδεία. Θέλουμε μάθημα να κάνουμε κύριε, θέλουμε περισσότερες ώρες μαθήματος. Αυτή είναι η επανάσταση. Είναι επανάσταση για μένα να μαζεύεσαι στα σπίτια από το να πας στην καφετέρια και να τροφοδοτείς τις ακατέβατες τιμές…είναι επανάσταση να πεις όχι στο γιατρό που θέλει 70 ευρώ επίσκεψη και να προτιμήσεις αυτόν που θα σου πάρει 30-40 αυτό τον καιρό. Όλα αυτά είναι μέρη των προσωπικών ΟΧΙ από τους δεσποτάδες ως τους μαθητές. Ο λαός πάντα ταλαιπωρείται οι άρχοντες κάνουν αυτά που κάνουν. Ας κάνει λοιπόν ο καθένας αυτό που μπορεί χωρίς να γίνεται υποτελής σε ψευτοδιλήμματα και καταστάσεις.

    Μου αρέσει!

  3. Σε λίγες μέρες συμπληρώνονται 20 χρόνια από την θέσπιση των λειτουργικών προδιαγραφών για την εκτεταμένη πολυγλωσσία στους υπολογιστές των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων. Είχα την τιμή να είμαι ο εισηγητής στην ομάδα εργασίας και πρόσφατα ανέβασα στις ιστοσελίδες μου την σχετική έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Μετάφρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (http://users.skynet.be/p.alevantis/en/MUL9206.pdf. Μετά την έγκριση των προδιαγραφών, ο καλός συνάδελφος Λάζαρος Τοσουνίδης (της τότε Διεύθυνσης Πληροφορικής) έπεισε τη Microsoft, την Oracle και άλλες εταιρείες πληροφορκής να εφαρμόσουν τις προδιαγραφές στα συστήματά τους. Έτσι, όλοι οι προσωπικοί υπολογιστές που κυκλοφορούν στη διεθνή αγορά από το 1995 και μετά υποστηρίζουν τα ελληνικά και την εκτεταμένη πολυγλωσσία. Μετά την προσχώρηση των χωρών της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης το 2004 και το 2007 οι νέοι συνάδελφοι στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα κάθισαν στα γραφεία τους και με λίγες απλές κινήσεις προσάρμοσαν τους υπολογιστές έτσι ώστε να γράφουν στη γλώσσα τους με τα πληκτρολόγιά τους, ΧΩΡΙΣ να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Έλληνες το 1981 μετά την προσχώρηση στις τότε Ευρωπαϊκές Κοινότητες. Μια πλήρης αναφορά για εκείνη την ηρωική εποχή έχει επίσης δημοσιευτεί στο περιοδικό Ελληνική Διεθνής Γλώσσα και στο διαδίκτυο (http://users.skynet.be/p.alevantis/gr/gr-001.htm). Είναι λοιπόν προφανές ότι δεν υπάρχει καμμία δικαιολογία για όσους συνεχίζουν να χρησιμοποιούν φραγκολεβαντίνικα (greeklish) στο διαδίκτυο ή και οπουδήποτε αλλού στον κυβερνοχώρο.

    Μου αρέσει!

  4. Φίλε αρθρογράφε. Συνήθως διαβάζω τα κείμενά σου γιατί μου αρέσει ο λόγος που έχει παλμό. Δεν είναι χαλαρός και ρουτινιάρικος. Κάπου όμως παρασύρεσαι και προχωράς από μεμονωμένα γεγονότα σε γενικεύσεις. Ίσως χωρίς να το καταλαβαίνεις. Εκεί αστοχείς και αθέλητα αδικείς την αλήθεια. Καλό το γκάζι, αλλά χωρίς φρένο σκοτώνει.

    Μου αρέσει!

  5. Συμφωνώ με το Γιάννη. Και για τις επισημάνσεις και για την κοσμιότητα της διατύπωσης. Υπάρχουν εσωτερικές αντιφάσεις και αναντιστοιχίες στο κείμενο. Προσπαθεί να μιλήσει για πολλά και προκύπτει λίγο …ρώσικη σαλάτα.

    Μου αρέσει!

  6. Ο κόσμος, λόγω άγνοιας, θεωρεί την Εκκλησία σαν ένα κοινωνικό θεσμό, οργανισμό, κατεστημένο κ.λπ. Αυτό ισχύει για το Βατικανό, τόν Πάπα και τα παράγωγά τους.
    Καμιά σχέση όμως με την μία και αληθινή Εκκλησία. Την Ορθόδοξη. Κεφαλή ο Χριστός και Σώμα όλοι εμείς. Αυτό σημαίνει ότι από την φύση της η Εκκλησία είναι ξένη προς την κοσμική εξουσία.
    Αυτή η διάκριση είναι πολύ κρίσιμη για να χειριζόμαστε σωστά τον όρο Εκκλησία. Να μην ταυτίζουμε τυχόν λάθη ορισμένων μελών της με την πεντακάθαρη και άσπιλη Εκκλησία. Και να μη δίνουμε λαβές στα πάσης φύσεως αρπακτικά που καραδοκούν να την κατασπαράξουν.

    Μου αρέσει!

Σχολιασε και εσυ...